Veelgestelde vragen webshop
Heb je een vraag over het bestelproces van onze boeken? Neem een kijkje bij onderstaande veelgestelde vragen of jouw vraag ertussen staat! Als je het antwoord op jouw vraag niet kunt vinden, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Advies
Zeker, dat vinden we leuk! We helpen je graag bij het vinden van het juiste boek. Op de pagina Tips op maat lees je hoe je tips kan aanvragen.
Bestellen
Boeken boven de €20,- worden binnen Nederland gratis verzonden. De kosten voor het verzenden van boeken onder de €20,- zijn €2,99.
Om een boek aan de winkelwagen toe te voegen, ga je naar de pagina van het boek dat je wilt toevoegen. Hier kom je bijvoorbeeld door naar de pagina met het complete overzicht te gaan. Vervolgens kies je de uitgave waarin je het boek wilt ontvangen: paperback, gebonden, e-book of luisterboek. Ten slotte klik je op de knop met ‘In winkelwagen’. Het boek is nu toegevoegd aan je winkelwagen en staat klaar om besteld te worden!
Zeker, nadat je een boek aan je winkelmandje hebt toegevoegd kan je verder winkelen en alle boeken/producten in één keer bestellen. Je kunt tot 9 verschillende boeken in 1x bestellen.
Nee, helaas is het momenteel niet mogelijk om buiten Nederland te leveren.
Alle op deze website genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Je kunt een (e-)boek bij ons alvast vooruitbestellen. Je ontvangt het (e-)boek dan automatisch op de deurmat of in je inbox zodra het is verschenen. Op onze website staat de verwachte verschijningsdatum. Let op: deze datum is onder voorbehoud.
Als je alle boeken hebt toegevoegd die je wilt bestellen, ga je naar het winkelmandje. Hiervoor klik je op de knop van de winkelmand rechtsboven in het scherm. Hier zie je een overzicht van de boeken en de totaalprijs. Via ‘Verder met bestellen’ kun je je adresgegevens invullen en akkoord gaan met onze algemene voorwaarden. Vervolgens klik je op ‘Naar betalen’ en word je naar de beveiligde betaalomgeving geleid, waar je de betaalmethode kunt selecteren en rond je via deze methode de bestelling af. Zie meer over de betaling van je bestelling bij ‘Betalen & factuur’.
Na afronding van je bestelling krijg je van ons nog een bevestiging van je bestelling per mail en komen de boeken zo snel mogelijk jouw kant op!
Betalen & factuur
Via iDEAL
Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in een vertrouwde en veilige digitale betaalomgeving, door middel van de specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.
Via creditcard (Visa, MasterCard)
Je kunt je creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.
De online betaling verloopt via de beveiligde omgeving van onze payment-provider Buckaroo.
De orderbevestiging die je na het plaatsen van je bestelling ontvangt, is tevens je factuur. Deze ontvang je per e-mail op het e-mailadres dat je tijdens het afronden van de bestelling hebt ingevoerd.
Ja, dat kan. Als je een kopiefactuur wilt ontvangen, dan kun je deze opvragen bij onze klantenservice met een vermelding van je ordernummer. De klantenservice is elke werkdag bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur, per e-mail via klantenservice@kinderboeken.nl of telefonisch op 0850293182.
Bezorging
De meeste boeken uit ons assortiment heb je binnen 1 dag in huis als je ze voor 20.00 uur bestelt op maandag t/m vrijdag. Bestel je een boek op zaterdag of zondag, dan heb je deze op dinsdag in huis.
Je bestelling wordt bezorgd door PostNL. Veel boeken kunnen door de brievenbus. Dan is de bezorging op dinsdag t/m zaterdag. Je ontvangt een verzendbevestiging per e-mail.
Past het pakket niet door de brievenbus, dan ontvang je een verzendbevestiging met daarin een Track & Trace-code waarmee je de aflevering van je pakket kunt volgen. De bezorging van pakketten is van maandag t/m zaterdag. Ben je op het moment van bezorgen niet thuis? Dan laat de postbode een briefje achter in de brievenbus. Het pakketje wordt dan bij de buren geleverd of er volgt een nieuwe afleverpoging op de eerstvolgende bezorgdag.
Ja, helaas komt vertraging soms voor en kost de bezorging door PostNL enkele dagen, in plaats van 24 uur. Heb je je bestelling drie werkdagen nadat hij is verzonden nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Om je zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je het ordernummer te vermelden in je e-mail of bij de hand te houden als je hen belt (0850293182) of mailt via klantenservice@kinderboeken.nl.
E-books
Een e-book koop je op dezelfde manier als alle andere boeken op kinderboeken.nl. Na aankoop van een e-book krijg je een mail toegestuurd met een downloadlink naar het e-book bestand. Met behulp van WIFI of een USB kabel, kun je het e-book vervolgens op je e-reader zetten. Als je e-books leest vanaf een Windows computer of laptop, is daar vaak geen standaard programma aanwezig voor het openen van de e-books. Je kunt daarvoor wel software downloaden, zoals het gratis programma Adobe Digital Editions, waar je wel een Adobe ID voor moet aanmaken.
Lees hier meer informatie over het plaatsen van een epub op je e-reader, tablet of smartphone.
Heb je geen mail ontvangen? Controleer dan of de mail met de downloadlink in de spamfilter terecht is gekomen. Als dat niet zo is, neem dan contact op met onze klantenservice via 0850293182 of klantenservice@kinderboeken.nl.
Heb je een e-book vooruitbesteld, dan ontvang je je aankoop op de dag dat het boek is verschenen automatisch in je mailbox. Op het bestelformulier op onze website staat de verwachte verschijningsdatum. Let op: deze datum is afhankelijk van verschillende factoren en kan daarom afwijken.
Veel e-books die wij aanbieden op kinderboeken.nl zijn in ‘fixed lay-out’. Een zogenaamde ‘fixed lay-out’ wordt gebruikt bij boeken met veel illustraties zodat deze ook in het e-book bij de betreffende tekst blijven staan. Fixed lay-out is wel te lezen op een e-reader (alhoewel niet op alle e-readers), maar je kunt het lettertype van het boek niet in 1x voor het gehele boek vergroten. Of de lay-out veranderen van portrait naar landscape bijvoorbeeld.
Wil je een fixed lay-out e-book kopen? Controleer dan eerst of het device waarop je het wilt lezen hiervoor geschikt is.
Garantie & retour
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing.
Je kunt een artikel dat je bij ons gekocht hebt, na ontvangst, binnen 30 dagen retourneren. De kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening. Bekijk de actuele PostNL tarieven. Je stuurt het artikel inclusief de pakbon via PostNL retour. Het ingevulde retourformulier stuur je per e-mail naar: klantenservice@kinderboeken.nl.
We verplichten je niet om het met een Track&Trace-code naar ons op te sturen maar handig is het wel. Hiermee kunnen we namelijk je verzending traceren als er iets misgaat. Kies je hiervoor, bewaar het verzendbewijs dan goed. Let op: er zijn wel extra kosten verbonden aan een zending met Track&Trace!
Voor artikelen die op de juiste wijze geretourneerd zijn wordt het door jou betaalde bedrag teruggestort op je rekening.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Kinderboeken.nl niet aansprakelijk is voor beschadigde of zoekgeraakte retour gestuurde artikelen.
Stuur je artikel(en) retour naar:
Kinderboeken.nl
Postbus 1050
1000 BB Amsterdam
We sturen je een e-mail zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen vijf werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.
Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je het artikel hebt ontvangen, betalen we je terug. De terugbetaling vindt pas plaats wanneer wij het artikel hebben teruggekregen.
Neem contact op met de klantenservice via telefoon 0850293182) of mail: klantenservice@kinderboeken.nl. Zij zullen direct met een gepaste oplossing komen.
Stuur een mail naar onze klantenservice met daarbij het retourformulier en stuur het artikel retour naar:
Kinderboeken.nl
Postbus 1050
1000 BB Amsterdam
De verzendkosten hiervan worden vergoed.
Wanneer je een artikel buiten de gestelde voorwaarden of het zonder retourformulier terugstuurt, dan ben je nog steeds verplicht voor het product te betalen.
Algemene voorwaarden & klachten
Als je niet tevreden bent over ons product of onze dienstverlening, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Onze medewerkers helpen je graag verder en zullen binnen 5 werkdagen reageren. Mocht je na dit contact toch niet tevreden zijn over de afhandeling van je vraag of klacht, dan kun je dit schriftelijk kenbaar maken aan Kinderboeken.nl.
Stuur je klacht onder vermelding van je naam, adres, woonplaats en ordernummer naar:
Kinderboeken.nl
Postbus 1050
1000 BB Amsterdam
Zodra wij je brief hebben ontvangen, reageren wij binnen 14 dagen inhoudelijk op je vraag of klacht.
Hebben wij je toch niet naar tevredenheid kunnen helpen? Dan kun je natuurlijk altijd nog je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Kinderboeken.nl maakt onderdeel uit van WPG Uitgevers, bekijk hier de algemene leveringsvoorwaarden van WPG.
Kinderboeken.nl maakt onderdeel uit van WPG Uitgevers, op de website van WPG vind je informatie over de verwerking van je persoonsgegevens in het privacystatement. Informatie over het beleid ten aanzien van cookies vind je in het cookiestatement.
Contact & Klantenservice
Contactgegevens Kinderboeken.nl
Heb je een vraag over je bestelling of het bestelproces, die niet in bovenstaande FAQ’s beantwoord wordt, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij zijn elke werkdag bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur, per e-mail via klantenservice@kinderboeken.nl of telefonisch op 0850293182.
Heb je een vraag voor het team van Kinderboeken.nl (bijvoorbeeld over onze website of een van onze boeken)? Neem dan contact op via info@kinderboeken.nl of (tussen 9 en 17 uur) via 0205219777.
Gegevens WPG Kindermedia B.V.
Kinderboeken.nl is onderdeel van WPG Kindermedia.
Bezoekadres: Wibautstraat 133, 1097 DN Amsterdam
KVK-nummer: 61061085
BTW-nummer: NL854187789B01
Phishing
Oplichters kunnen je benaderen uit naam van Kinderboeken.nl. Iedereen kan namelijk de naam van een winkel of bank gebruiken als afzender. Controleer daarom altijd het mailadres van de afzender. Je doet dit door op de naam van de afzender te klikken. Oplichters gebruiken vaak een onduidelijk en lang mailadres.
Wat te doen met een phishingmail?
- Klik niet op links of bijlagen in de mail of sms
- Beantwoord de mail of sms niet
- Verwijder de valse e-mail of sms
Twijfel je of een mail van ons komt? Volg bovenstaande aanwijzingen en doe niets met de mail maar neem contact op met onze klantenservice. Wij zijn elke werkdag bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur, per e-mail via klantenservice@kinderboeken.nl of telefonisch op 0850293182.