Veelgestelde vragen webshop
Heb je een vraag over het bestelproces van onze boeken? Neem een kijkje bij onderstaande veelgestelde vragen of jouw vraag ertussen staat! Als je het antwoord op jouw vraag niet kunt vinden, dan kun je per mail contact opnemen met onze klantenservice.
Advies
Zeker, dat vinden we leuk! We helpen je graag bij het vinden van het juiste boek. Op de pagina Tips op maat lees je hoe je tips kan aanvragen.
Bestellen
Boeken boven de €20,- worden binnen Nederland gratis verzonden. De kosten voor het verzenden van boeken onder de €20,- zijn €2,99.
Om een boek aan de winkelwagen toe te voegen, ga je naar de pagina van het boek dat je wilt toevoegen. Hier kom je bijvoorbeeld door naar de pagina met het complete overzicht te gaan. Vervolgens kies je de uitgave waarin je het boek wilt ontvangen: paperback, gebonden, e-book of luisterboek. Ten slotte klik je op de knop met ‘In winkelwagen’. Het boek is nu toegevoegd aan je winkelwagen en staat klaar om besteld te worden!
Zeker, nadat je een boek aan je winkelmandje hebt toegevoegd kan je verder winkelen en alle boeken/producten in één keer bestellen. Je kunt tot 9 verschillende boeken in 1x bestellen.
Nee, helaas is het momenteel niet mogelijk om buiten Nederland te leveren.
Alle op deze website genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Je kunt een (e-)boek bij ons alvast vooruitbestellen. Je ontvangt het (e-)boek dan automatisch op de deurmat of in je inbox zodra het is verschenen. Op onze website staat de verwachte verschijningsdatum. Let op: deze datum is onder voorbehoud. Om een nog niet te verschenen boek te bestellen, volg je dezelfde stappen als beschreven onder ‘Hoe voeg ik een boek toe aan mijn winkelwagen’. Maar in plaats van de knop ‘In winkelwagen’ zie je de knop ‘Reserveer nu’, hieronder staat ook de verwachte leverdatum. Door op ‘Reserveer nu’ te klikken, voeg je het boek toe aan je winkelmandje en kan je het bestellen.
Als je alle boeken hebt toegevoegd die je wilt bestellen, ga je naar het winkelmandje. Hiervoor klik je op de knop van de winkelmand rechtsboven in het scherm. Hier zie je een overzicht van de boeken en de totaalprijs. Via ‘Verder met bestellen’ kun je je adresgegevens invullen en akkoord gaan met onze algemene voorwaarden. Vervolgens klik je op ‘Naar betalen’ en word je naar de beveiligde betaalomgeving geleid, waar je de betaalmethode kunt selecteren en rond je via deze methode de bestelling af.
Zie meer over de betaling van je bestelling bij ‘Betalen & factuur’.
Na afronding van je bestelling krijg je van ons nog een bevestiging van je bestelling per mail en komt je bestelling zo snel mogelijk jouw kant op!
Betalen & factuur
Via iDEAL
Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in een vertrouwde en veilige digitale betaalomgeving, door middel van de specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.
Via creditcard (Visa, MasterCard)
Je kunt je creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.
De online betaling verloopt via de beveiligde omgeving van onze payment-provider Buckaroo.
De orderbevestiging die je na het plaatsen van je bestelling ontvangt, is tevens je factuur. Deze ontvang je per e-mail op het e-mailadres dat je tijdens het afronden van de bestelling hebt ingevoerd. Wil je een losse factuur ontvangen als pdf, neem contact op met onze klantenservice.
Ja, dat kan. Als je een kopiefactuur wilt ontvangen, dan kun je deze opvragen bij onze klantenservice met een vermelding van je ordernummer. De klantenservice is elke werkdag bereikbaar per e-mail via info@kinderboeken.nl.
Bezorging
De meeste boeken uit ons assortiment heb je binnen 1 dag in huis als je ze voor 20.00 uur bestelt op maandag t/m vrijdag. Bestel je een boek op zaterdag of zondag, dan heb je deze over het algemeen op dinsdag in huis.
Je bestelling wordt bezorgd door PostNL. Veel boeken kunnen door de brievenbus. Dan is de bezorging op dinsdag t/m zaterdag. Je ontvangt een verzendbevestiging per e-mail.
Past het pakket niet door de brievenbus, dan ontvang je een verzendbevestiging met daarin een Track & Trace-code waarmee je de aflevering van je pakket kunt volgen. De bezorging van pakketten is van maandag t/m zaterdag. Ben je op het moment van bezorgen niet thuis? Dan wordt pakketje bij de buren geleverd, volgt een nieuwe afleverpoging op de eerstvolgende bezorgdag of wordt het pakket geleverd bij een afhaalpunt. Check de Track & Trace-code om de actuele status van je bestelling te bekijken. Als je pakket langer dan een week voor je klaar ligt bij het afhaalpunt van PostNL, dan wordt het automatisch retour gestuurd aan ons.
Ja, helaas komt vertraging soms voor en kost de bezorging door PostNL enkele dagen, in plaats van 24 uur. Heb je je bestelling drie werkdagen nadat hij is verzonden nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Om je zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je het ordernummer te vermelden in je e-mail aan info@kinderboeken.nl.
E-books
Een e-book koop je op dezelfde manier als alle andere boeken op kinderboeken.nl. Na aankoop van een e-book krijg je een mail toegestuurd met een downloadlink naar het e-book bestand. Met behulp van WIFI of een USB kabel, kun je het e-book vervolgens op je e-reader zetten. Als je e-books leest vanaf een Windows computer of laptop, is daar vaak geen standaard programma aanwezig voor het openen van de e-books. Je kunt daarvoor wel software downloaden, zoals het gratis programma Adobe Digital Editions, waar je wel een Adobe ID voor moet aanmaken.
Lees hier meer informatie over het plaatsen van een epub op je e-reader, tablet of smartphone.
Heb je geen mail ontvangen? Controleer dan of de mail met de downloadlink in de spamfilter terecht is gekomen. Als dat niet zo is, neem dan contact op met onze klantenservice via info@kinderboeken.nl.
Heb je een e-book vooruitbesteld, dan ontvang je je aankoop op de dag dat het boek is verschenen automatisch in je mailbox. Op het bestelformulier op onze website staat de verwachte verschijningsdatum. Let op: deze datum is afhankelijk van verschillende factoren en kan daarom afwijken.
Veel e-books die wij aanbieden op kinderboeken.nl zijn in ‘fixed lay-out’. Een zogenaamde ‘fixed lay-out’ wordt gebruikt bij boeken met veel illustraties zodat deze ook in het e-book bij de betreffende tekst blijven staan. Fixed lay-out is wel te lezen op een e-reader (alhoewel niet op alle e-readers), maar je kunt het lettertype van het boek niet in 1x voor het gehele boek vergroten. Of de lay-out veranderen van portrait naar landscape bijvoorbeeld.
Wil je een fixed lay-out e-book kopen? Controleer dan eerst of het device waarop je het wilt lezen hiervoor geschikt is.
Garantie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Retourneren
Je kunt een artikel dat je bij ons gekocht hebt, na ontvangst, binnen 14 dagen retourneren. De kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening. Bekijk de actuele PostNL tarieven. Je stuurt het artikel via PostNL retour. Het ingevulde retourformulier stuur je per e-mail naar: info@kinderboeken.nl.
We verplichten je niet om het met een Track&Trace-code naar ons op te sturen maar handig is het wel. Hiermee kunnen we namelijk je verzending traceren als er iets misgaat. Kies je hiervoor, bewaar het verzendbewijs dan goed. Let op: er zijn wel extra kosten verbonden aan een zending met Track&Trace!
Voor artikelen die op de juiste wijze geretourneerd zijn wordt het door jou betaalde bedrag teruggestort op je rekening.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Kinderboeken.nl niet aansprakelijk is voor beschadigde of zoekgeraakte retour gestuurde artikelen.
Stuur je artikel(en) retour naar:
Kinderboeken.nl
Postbus 1050
1000 BB Amsterdam
We sturen je een e-mail zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen vijf werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
Neem hierover contact op met de klantenservice, bij voorkeur per e-mail via: info@kinderboeken.nl. Noem hierbij het ordernummer en stuur een foto mee van het beschadigde product. Zij zullen direct met een gepaste oplossing komen en zorgen dat je een nieuw artikel ontvangt.
Neem hierover contact op met de klantenservice, per e-mail via: info@kinderboeken.nl. Noem hierbij het ordernummer en indien je meerdere boeken bestelde, welk(e) boek(en) je niet hebt ontvangen. De klantenservice zal laten weten hoe je de verkeerde artikelen kosteloos aan ons kunt retourneren. Ook zorgen zij ervoor dat je zo snel mogelijk alsnog het juiste product ontvangt.
Wanneer je een artikel buiten de gestelde voorwaarden of het zonder retourformulier terugstuurt, dan ben je nog steeds verplicht voor het product te betalen.
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door je aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als je de overeenkomst herroept, ontvangt je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor je rekening.
Ons retouradres
Kinderboeken.nl
Postbus 1050
1000 BB Amsterdam
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Herroeping digitale inhoud
Bij het doen van een bestelling met digitale online-inhoud (e-book) wordt u in het bestelproces erop gewezen dat u door het bestellen akkoord gaat met levering (u krijgt een e-mail met de download). Verder erkent u dat u uw recht om de overeenkomst te herroepen verliest zodra het downloaden van de digitale inhoud is begonnen.
Algemene voorwaarden & klachten
Als je niet tevreden bent over ons product of onze dienstverlening, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Onze medewerkers helpen je graag verder en zullen binnen 5 werkdagen reageren. Mocht je na dit contact toch niet tevreden zijn over de afhandeling van je vraag of klacht, dan kun je dit schriftelijk kenbaar maken aan Kinderboeken.nl.
Stuur je klacht onder vermelding van je naam, adres, woonplaats en ordernummer naar:
Kinderboeken.nl
Postbus 1050
1000 BB Amsterdam
Zodra wij je brief hebben ontvangen, reageren wij binnen 14 dagen inhoudelijk op je vraag of klacht.
Hebben wij je toch niet naar tevredenheid kunnen helpen? Dan kun je natuurlijk altijd nog je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Kinderboeken.nl maakt onderdeel uit van WPG Uitgevers, bekijk hier de algemene leveringsvoorwaarden van WPG.
Kinderboeken.nl maakt onderdeel uit van WPG Uitgevers, op de website van WPG vind je informatie over de verwerking van je persoonsgegevens in het privacystatement. Informatie over het beleid ten aanzien van cookies vind je in het cookiestatement.
Contact & Klantenservice
Contactgegevens Kinderboeken.nl
Heb je een vraag over je bestelling of het bestelproces, die niet in bovenstaande FAQ’s beantwoord wordt, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij zijn bereikbaar per e-mail via info@kinderboeken.nl. We streven ernaar binnen 2 werkdagen te reageren.
Heb je een vraag voor het team van Kinderboeken.nl (bijvoorbeeld over onze website of een van onze boeken)? Neem dan contact op via info@kinderboeken.nl.
Gegevens WPG Kindermedia B.V.
Kinderboeken.nl is onderdeel van WPG Kindermedia.
Bezoekadres: Wibautstraat 133, 1097 DN Amsterdam
KVK-nummer: 61061085
BTW-nummer: NL854187789B01
Phishing
Oplichters kunnen je benaderen uit naam van Kinderboeken.nl. Iedereen kan namelijk de naam van een winkel of bank gebruiken als afzender. Controleer daarom altijd het mailadres van de afzender. Je doet dit door op de naam van de afzender te klikken. Oplichters gebruiken vaak een onduidelijk en lang mailadres.
Wat te doen met een phishingmail?
- Klik niet op links of bijlagen in de mail of sms
- Beantwoord de mail of sms niet
- Verwijder de valse e-mail of sms
Twijfel je of een mail van ons komt? Volg bovenstaande aanwijzingen en doe niets met de mail maar neem contact op met onze klantenservice. Wij zijn bereikbaar per e-mail via info@kinderboeken.nl.