De Makkelijk Lezen TIP25

Tips voor makkelijk lezen

De Makkelijk Lezen TIP25 is een initiatief van Uitgeverij Bontekoe, Probiblio en leesLETTERS en wordt samengesteld met medewerking van dyslexiespecialisten, diverse kinderboekwinkels en uitgeverijen. Daarnaast geven lezers, leerkrachten en ouders boekentips.

Elk jaar verschijnt er een nieuwe TIP25. Het is een lijst met o.a. weetjesboeken, graphic novels, moppenboeken, luisterboeken en speciale makkelijk-lezen boeken. De lijst is speciaal samengesteld voor kinderen die niet zo graag uit zichzelf een boek pakken. Bekijk snel welke titels dit jaar zijn geselecteerd!

Laat je inspireren!

Kinderboeken over oorlog en vrijheid

Het blijft belangrijk om stil te staan bij oorlog en vrijheid, zeker op 4 & 5 mei. Vind hier onze tips voor kinderboeken over de oorlog.

Tiplijst
Lees meer

De mooiste cadeauboeken voor mama’s

Met Moederdag zetten we alle moeders graag extra in het zonnetje. En wat is het perfecte cadeau om iedere mama mee te verrassen? Een boek natuurlijk! Bekijk hier onze boekentips om moeders (of jezelf) mee te verwennen.

Tiplijst
Lees meer

Oranje boekentips voor Koningsdag

Vier Koningsdag in stijl met deze oranje boekentips. Of je nu thuis met een oranje tompouce bent of op je kleedje op de rommelmarkt, deze boeken mogen niet ontbreken!

Tiplijst
Lees meer