

De Makkelijk Lezen TIP25
Bekijk de geselecteerde titels van 2024
Elk jaar verschijnt er een nieuwe TIP25 voor kinderen die niet zo graag uit zichzelf een boek pakken. Bekijk snel welke dit jaar zijn geselecteerd!
Bekijk snel welke boeken dit jaar zijn geselecteerd voor de Makkelijk Lezen TIP25!
Tips voor makkelijk lezen
De Makkelijk Lezen TIP25 is een initiatief van Uitgeverij Bontekoe, Probiblio en leesLETTERS en wordt samengesteld met medewerking van dyslexiespecialisten, diverse kinderboekwinkels en uitgeverijen. Daarnaast geven lezers, leerkrachten en ouders boekentips.
Elk jaar verschijnt er een nieuwe TIP25. Het is een lijst met o.a. weetjesboeken, graphic novels, moppenboeken, luisterboeken en speciale makkelijk-lezen boeken. De lijst is speciaal samengesteld voor kinderen die niet zo graag uit zichzelf een boek pakken. Bekijk snel welke titels dit jaar zijn geselecteerd!
5x vrolijke boeken
5x kleurrijke boeken
5x avontuurlijke boeken
5x informatieve boeken
5x grappige boeken
Laat je inspireren!
Boeken die je niet mag missen | Mei 2025
Elke maand tipt het team van kinderboeken.nl de leukste boeken die uit gaan komen. Lees snel wat er op de planning staat voor mei 2025!
Kinderboeken over oorlog en vrijheid
Het blijft belangrijk om stil te staan bij oorlog en vrijheid, zeker op 4 & 5 mei. Vind hier onze tips voor kinderboeken over de oorlog.
De mooiste cadeauboeken voor mama’s
Met Moederdag zetten we alle moeders graag extra in het zonnetje. En wat is het perfecte cadeau om iedere mama mee te verrassen? Een boek natuurlijk! Bekijk hier onze boekentips om moeders (of jezelf) mee te verwennen.
Oranje boekentips voor Koningsdag
Vier Koningsdag in stijl met deze oranje boekentips. Of je nu thuis met een oranje tompouce bent of op je kleedje op de rommelmarkt, deze boeken mogen niet ontbreken!
Mis geen enkel kinderboek of nieuwtje meer en schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Ontvang elke twee weken nieuws, kinderboekentips en inspiratie!
Bedankt voor je inschrijving of aangepaste voorkeuren!
Je ontvangt binnen enkele minuten een e-mail waarin we je vragen je eventuele nieuwe aanmeldingen te bevestigen.
Het is mogelijk dat deze e-mail in je map ongewenste e-mail terecht komt.